Bac Ha

14 februari 2009 - Bac Ha, Vietnam

Eergisteren zijn we met de nachtrein vertrokken naar Cao Lai. Aan boord was het erg gezellig. we hadden met 28 personen een compleet rijtuig, veel wijn en het nodige gedestilleerd. Aldaar hebben we aan de Chinese grens geluncht, er scheidden ons alleen een riviertje en zijn doorgereden naar Bac Ha en niet naar Yen Bai. We kwamen gisterenochtend vroeg aan, na gedouchet te hebben hadden we de rest van de dag vrij en zijn het dorp gaan verkennen. Het is een erg kleine gemeenschap met vertier navenant. Dus maar terug naar het hotel voor een heerlijke massage. Ons Wil mocht kiezen; gemasseerd worden door een man of vrouw, ze koos de vrouw, kreeg ik de man. We hebben er niet minder om genoten. 's Avonds na het diner hoorden we nog muziek vanuit het dorp. Wij op onderzoek uit. Bleek het hele dorp (zeker 1500 pers.) uitgelopen te zijn voor een door de overheid gearrangeerd optreden. Alhoewel we er niets van konden verstaan, begrepen we wel dat het een lofzang was op de socialistische heilstaat. Het was er niet minder mooi door. Er deden behoorlijk wat muzikanten, zangers en dansers mee, die er een mooi spektakel van maakten. Na afloop hebben we nog een afzakkertje gepakt, het was per slot van rekening alweer behoorlijk afgekoeld.

Vanochtend zijn we naar de markt geweest in Lao Cai, erg sfeervolle en kleurrijke markt waar het goed toeven was. Er is ons van alles aangeboden, wat we vriendelijk geweigerd hebben. Wel heb ik voor ons Wil nog een tas gekocht, het is toch "Valentijnsdag", ook in Vietnam. Morgen volgt het hoofdspektakel, de weekmarkt in Bac Ha. We zien er erg naar uit en dan naar Sapa.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert en Paula v Bronswijk:
    16 februari 2009
    Hallo Wilma en Chiel
    We zijn weer wat dagen verder,We lezen je reis verslag nog steeds,We genietener nog steeds van.We hebben nog een vraagje, hoe staat het met de prijzen daar in vietnam?Wij hebben daar helemaal geen weet van.hoeveel landen hebben jullie nu gehad en hoeveel doen jullie er nog
    We hebben nou twee dagen aardig weer gehad maar nu is het weer PET natte sneeuw,regen en kou,dus als ik jouw was zou ik het nog maar wat verlengen tot April of zo?
    veel Groetjes PAULA BERT
  2. evert van welie:
    14 december 2009
    Betreft Kon Tum Vietnam

Beste Chiel en Wilma,
    Wij hebben de bevindingen betreffende de reis naar Vietnam en in het bijzonder het bezoek aan het weeshuis in Kon Tum met belangstelling gelezen.
    Wellicht is het niet bekend dat er in Nederland een Stichting is die zich richt op de weeshuizen in Kon Tum Vietnam.
    Kijkt u maar eens op onze website: http://www.swkv.nl
    SWKV staat voor Stichting Weeskinderen Kon Tum Vietnam.
    Wij zetten ons al jaren in voor de weeskinderen aldaar en zijn op zoek naar meer bestuursleden. Op de Site kunt u, indien gewenst, ook contact opnemen met de voorzitter:
    [email protected]
    of met de secretaris [email protected].
    Met vriendelijke groet evert van welie
    secretaris swkv