Play Cu

2 februari 2009 - Play Cu, Vietnam

vandaag hebben we een korte afstand afgelegd van Buon me Thuot naar Play Cu (Pleiku). Het weer is hier in de hooglanden Mediterraans, overdag lekker warm, 's avonds lekker koel. Genieten dus! In het hotel waar we overnachten hebben we onze lokale gids opgepikt en de zieken ingecheckt. We zijn door gereden naar een etnische minderheid "de Behnar", samen met "de Jarai" en "de Ede" vormen ze een flink percentage van de totale bevolking in de huidige provincie. De Behnar hebben een animistisch geloof (ze geloven dat er overal wel een god voor bestaat, een god voor de koffie, eentje voor het water, etc.). ze zijn zeer schuchter v.w.b. het laten maken van foto's. Ze denken dat hun ziel wordt ontnomen, indien je een foto van hen maakt. Uiteindelijk toch gelukt!

1. Pa& Ma:
    2 februari 2009
    wij genieten van jullie verhalen en de mooie fotoos om de achterkant
    van de olifant hebben wij echt moeten lachen prachtig!
  2. Paul Koolen:
    2 februari 2009
    Allereerst wil ik zeggen hele leuke foto`s en volgens mij vermaken jullie je opperbest. Wat betreft de biertjes waren het wel degelijk meer dan 2 stuks als ik kijk naar de draak.En als jullie thuis komen dan zijn jullie gelovig niet alleen vanwege de tempels, maar ook omdat jullie veel zieltjes hebben gewonnen
    (zie foto`s maken).